Too much white space.

The limitations of the synoptic format.


The synoptic tables below are a case study in when not to present data in synoptic format. The problem is that the introductions and conclusions to the gospels have too little in common to present synoptically. One ends up with too much white space in the table, or with what I call the stairstep effect, with one passage beginning right where another ends.

A well constructed synopsis will have blank space, of course, unless the passages are completely identical, but I think that you will agree that the following tables cross the line, so to speak.

Gospel prologues.

Matthew 1.1. Mark 1.1. Luke 1.1-4;
{Acts 1.1-3.}
John 1.1-18.
Βιβλος
γενεσεως
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ιησου Χριστου
υιου
 
Δαυιδ
υιου Αβρααμ.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Αρχη
 
 
του ευαγγελιου
Ιησου Χριστου
υιου θεου.
 
 
Επειδηπερ πολλοι
επεχειρησαν
αναταξασθαι
διηγησιν περι των
πεπληροφορημενων
εν ημιν πραγματων,
 
καθως παρεδοσαν
ημιν οι
απ αρχης
αυτοπται και
υπηρεται γενομενοι
 
 
 
 
 
 
του λογου,
εδοξε καμοι
παρηκολουθηκοτι
ανωθεν πασιν
ακριβως καθεξης
σοι γραψαι,
κρατιστε Θεοφιλε,
ινα επιγνως
περι ων κατηχηθης
λογων την
ασφαλειαν.
 
{Τον μεν πρωτον
λογον εποιησαμην
περι παντων,
ω Θεοφιλε,
ων ηρξατο
ο Ιησους ποιειν τε
και διδασκειν
αχρι ης ημερας
εντειλαμενος τοις
αποστολοις δια
πνευματος αγιου
ους εξελεξατο
ανελημφθη οις και
παρεστησεν εαυτον
ζωντα μετα το
παθειν αυτον εν
πολλοις
τεκμηριοις,
δι ημερων
τεσσερακοντα
οπτανομενος αυτοις
και λεγων τα περι
της βασιλειας
 
του θεου.}
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Εν αρχη ην
 
 
 
 
 
 
 
 
ο λογος,
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
και ο λογος ην
προς τον θεον,
και θεος
ην ο λογος.
ουτος ην εν αρχη
προς τον θεον.
παντα δι αυτου
εγενετο, και
χωρις αυτου
εγενετο ουδε εν.
ο γεγονεν
εν αυτω ζωη ην,
και η ζωη ην το
φως των ανθρωπων
και το φως εν τη
σκοτια φαινει,
και η σκοτια
αυτο
ου κατελαβεν.
Εγενετο ανθρωπος
απεσταλμενος
παρα
θεου, ονομα αυτω
Ιωαννης ουτος
ηλθεν εις
μαρτυριαν, ινα
μαρτυρηση περι
του φωτος, ινα
παντες
πιστευσωσιν δι
αυτου.
ουκ ην εκεινος το
φως, αλλ ινα
μαρτυρηση περι
του φωτος.
Ην το φως το
αληθινον, ο
φωτιζει παντα
ανθρωπον,
ερχομενον εις
τον κοσμον.
εν τω κοσμω ην,
και ο κοσμος δι
αυτου εγενετο,
και ο κοσμος
αυτον ουκ εγνω.
εις τα ιδια
ηλθεν, και οι
ιδιοι αυτον ου
παρελαβον.
οσοι δε ελαβον
αυτον, εδωκεν
αυτοις εξουσιαν
τεκνα θεου
γενεσθαι, τοις
πιστευουσιν εις
το ονομα αυτου,
οι ουκ εξ
αιματων
ουδε εκ θεληματος
σαρκος ουδε εκ
θεληματος ανδρος
αλλ εκ θεου
εγεννηθησαν.
και ο λογος σαρξ
εγενετο και
εσκηνωσεν εν
ημιν, και
εθεασαμεθα την
δοξαν αυτου,
δοξαν ως
μονογενους παρα
πατρος, πληρης
χαριτος και
αληθειας.
Ιωαννης μαρτυρει
περι αυτου και
κεκραγεν λεγων·
Ουτος ην ον
ειπον, Ο οπισω
μου ερχομενος
εμπροσθεν μου
γεγονεν, οτι
πρωτος μου ην.
οτι εκ του
πληρωματος αυτου
ημεις παντες
ελαβομεν, και
χαριν αντι
χαριτος
οτι ο νομος δια
Μωυσεως εδοθη, η
χαρις και η
αληθεια δια
Ιησου
Χριστου εγενετο.
θεον ουδεις
εωρακεν πωποτε
μονογενης θεος ο
ων εις τον κολπον
του πατρος
εκεινος εξηγησατο.

Gospel epilogues.

Matthew 28.16-20. Mark 16.19-20.
[16.21.]
Luke 24.50-53. John 20.30-31.
{21.24-25.}
Οι δε ενδεκα
μαθηται
επορευθησαν
εις την Γαλιλαιαν
εις το ορος
ου εταξατο αυτοις
 
ο Ιησους,
και ιδοντες
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
αυτον
προσεκυνησαν,
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
οι δε εδιστασαν.
και προσελθων
ο Ιησους
ελαλησεν αυτοις
λεγων· Εδοθη μοι
πασα εξουσια
εν ουρανω και
επι της γης.
πορευθεντες
ουν μαθητευσατε
παντα τα εθνη,
βαπτιζοντες
αυτους εις το
ονομα του πατρος
και του υιου
και του αγιου
πνευματος,
διδασκοντες
αυτους τηρειν
παντα οσα
ενετειλαμην
υμιν, και ιδου
εγω μεθ υμων
ειμι πασας τας
ημερας εως της
συντελειας
του αιωνος.
 
 
 
 
 
 
Ο μεν ουν
κυριος Ιησους
 
μετα το λαλησαι
αυτοις ανελημφθη
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
εις τον ουρανον
 
και εκαθισεν εκ
δεξιων του θεου.
εκεινοι δε
εξελθοντες
εκηρυξαν πανταχου,
του κυριου συνεργουντος
και τον λογον
βεβαιουντος δια
των επακολουθουντων
 
 
 
 
 
 
σημειων.
 
[Παντα δε τα
παρηγγελμενα
τοις περι τον
Πετρον συντομως
εξηγγειλαν.
μετα δε ταυτα και
αυτος ο Ιησους απο
ανατολης και αχρι
δυσεως εξαπεστειλεν
δι αυτων
 
 
 
 
το ιερον
και αφθαρτον
κηρυγμα
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
της αιωνιου
σωτηριας. αμην.]
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Εξηγαγεν
δε αυτους
εξω εως
προς Βηθανιαν,
και επαρας τας
χειρας αυτου
ευλογησεν αυτους.
και εγενετο εν τω
ευλογειν αυτον
αυτους διεστη απ
αυτων και
ανεφερετο
εις τον ουρανον.
και αυτοι
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
προσκυνησαντες
αυτον
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
υπεστρεψαν
εις Ιερουσαλημ
μετα χαρας μεγαλης,
και ησαν δια παντος
εν τω ιερω
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ευλογουντες τον
θεον.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Πολλα μεν ουν και
αλλα σημεια
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
εποιησεν ο Ιησους
ενωπιον των
μαθητων αυτου,
α ουκ εστιν
γεγραμμενα εν τω
βιβλιω τουτω.
ταυτα δε
γεγραπται
ινα πιστευσητε
οτι Ιησους εστιν
ο Χριστος
ο υιος του θεου,
και ινα
πιστευοντες ζωην
εχητε εν τω
ονοματι αυτου.
 
{Ουτος εστιν
ο μαθητης
ο μαρτυρων
περι τουτων και
ο γραψας ταυτα,
και οιδαμεν
οτι αληθης αυτου
η μαρτυρια εστιν.
εστιν δε και
αλλα πολλα α
εποιησεν
ο Ιησους, ατινα
εαν γραφηται καθ
εν, ουδ αυτον
οιμαι τον κοσμον
χωρησαι τα
γραφομενα βιβλια.}